• 1 min read

4 błędy SEO, które mogą zaszkodzić Twojemu rankingowi

Istnieje wiele dobrych i złych praktyk, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej. W tym artykule omówimy 4 często popełniane błędy, które mogą zaszkodzić Twojemu rankingowi oraz podpowiemy, co możesz zrobić, aby ich uniknąć.

Default boy Avatar
admin
1 day ago
None

Cztery często popełniane błędy:

1. Wypychanie treści słowami kluczowymi: wypychanie treści słowami kluczowymi, w celu uzyskania wyższej pozycji w rankingu jest poważnym błędem. Nie tylko nie będzie to działać, ale może również spowodować ukaranie Twojego serwisu, przez Google.

2. Maskowanie treści: jest to działanie, polegające na próbie pokazania robotom Google innej treści niż ta, którą widzą użytkownicy. Jest to zarówno często popełniany błąd, jak i czasami świadomy trik, który wpędzi Cię się w kłopoty.

3. Fałszywe recenzje: pisanie fałszywych recenzji dla własnej firmy, czy też na zlecenie innych firm, to sprawdzony sposób na otrzymanie kary od Google. Nie rób tego!

4. Spamerskie linki: linki z hiperłączem do Twojej strony internetowej, pojawiające się w treści blogów na innych stronach, forach itd. zaszkodzą Twojemu rankingowi. Unikaj ich za wszelką cenę!

 

Czym są niedozwolone techniki SEO?

Wszyscy o nich słyszeliśmy, ale czym one dokładnie są?

Teraz już wiesz, że są to techniki, których ludzie używają, aby uzyskać wyższą pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania. Często robią to poprzez naruszanie zasad oraz regulaminu Google, co w drastycznych przypadkach może doprowadzić do wykluczenia strony z rankingu Google.

Te najbardzie pospolite to: upychanie słów kluczowych, maskowanie kopii, fałszywe recenzje oraz spamerskie linki. Jeśli będziesz nieostrożny, możesz bardzo łatwo narazić się Google i zaprzepaścić swoje szanse na wypromowanie swojego biznesu.

Jeśli chodzi o SEO, to Google zawsze szuka sposobów na rozprawienie się z działającymi niezgodnie z regulaminem użytkownikami. Łatwo się domyśleć, że w dobie sztucznej inteligencji, nie jest to wcale takie trudne.

Dlatego bez względu na to, czy postanowiłeś samodzielnie pozycjonować swoją stronę, czy też zatrudniłeś do tego zewnętrzną firmę, zawsze bądź czujny. Poświęć trochę czasu lub zleć audyt swojej strony internetowej i sprawdź, czy firma zajmująca pozycjonowaniem Twojej strony nie idzie czasami na skróty, stosując niedozwolone techniki. Najczęstszą z nich, są spamerskie, płatne linki. Wbrew pozorom wcale nie jest to rzadkie zjawisko.

Dlaczego powinieneś być czujny? Gdyż cała Twoja firma może znaleźć się w tarapatach, jeśli zostaniesz złapany na próbie przechytrzenia systemu. Nikt nie będzie wtedy pytał, czy zrobiłeś to świadomie, czy też nieświadomie.

Google znany jest ze swojej surowości, jeśli chodzi o nieuczciwe próby przełamania algorytmów swoich wyszukiwarek, a do tego ciągle je zmienia, aby upewnić się, że internetowi cwaniacy, są na bieżąco wyłapywani.

 

Najczęstsze kary, które może nałożyć na Ciebie Google

Oto trzy najczęstsze konsekwencje stosowania nieuczciwych praktyk:

  • Obniżony ranking strony
  • Zmniejszony ruch na stronie
  • Całkowite wykluczenie strony z wyszukiwarek

 

W jaki sposób możesz ograniczyć ryzyko stosowania niedozwolonych technik SEO w swoim serwisie?

Oto kilka kroków, od których warto zacząć:

  • Zleć przeprowadzenie audytu swojej witryny, pod kątem potencjalnych naruszeń wytycznych Google
  • Usuń wszelkie spamerskie lub sztuczne linki z witryny
  • Usuń wszystkie linki, które szkodzą Twojemu rankingowi
  • Twórz wysokiej jakości treści, które naturalnie przyciągną użytkowników

 

Potrzebujesz profesjonalnego audytu SEO? Skontaktuj się z nami!

TUTAJ możesz zapoznać się z cennikiem.