• 7 min read

Wybieramy miejsce na nowy salon fryzjerski w Lublinie

Myślisz o otwarciu franczyzy? Gratulacje!!! Ale zanim zaczniesz świadczyć wybraną usługę, koniecznie zweryfikuj swoje założenia biznesowe. Możesz to zrobić samodzielnie, lub z pomocą zewnętrznej firmy. Na przykład takiej jak nasza. Zobacz, jak możemy pomóc Ci w podjęciu decyzji o wyborze dowolnej franczyzy, na przykładzie salonu fryzierskiego.

Image Description
admin
1 day ago
Image Description

Myślisz o otwarciu franczyzy? Gratulacje!!! Ale zanim zaczniesz świadczyc wybraną usługę, koniecznie zweryfikuj swoje założenia biznesowe. Możesz to zrobić samodzielnie, lub z pomocą zewnętrznej firmy. Na przykład takiej jak nasza.

Zobacz, jak na przykładzie salonu fryzierskiego, możemy Ci pomóc w podjęciu kluczowych decyzji biznesowych.

Badanie lokalnego rynku oraz trendów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz zewnętrznych źródeł danych

Dobrze prosperujący salon fryzjerski to wyzwanie. Żeby je zrealizować, potrzebujesz dobrej lokalizacji, utalentowanego personelu oraz odpowiedniej atmosfery, która przyciągnie klientów. Ale jak wybrać odpowiednie miejsce dla swojego biznesu?

Dzięki postępom w technologii możesz teraz wykorzystać sztuczną inteligencję (AI) oraz zewnętrzne źródła danych, aby pomóc Ci podjąć tę decyzję. Analizując lokalne trendy rynkowe oraz badając konkurencję, możesz uzyskać lepszy pomysł na to, gdzie Twój salon odniesie największy sukces.

Wybór lokalizacji początkowej

Krok pierwszy, to wybór lokalizacji początkowej. Kryteriów, którymi możesz się tutaj kierować jest wiele. Istnieją jednak dwa kluczowe, których zignorowanie może Cię skazać na biznesową porażkę. Są to: bezpieczeństwo oraz natężenie ruchu pieszego. Aby wybrać odpowiednie miejsce musimy zatem znać nie tylko potrzeby naszych klientów, ale również zapewnić im odpowiednie poczucie bezpieczeństwa. Trzymamy się zatem dzielnic Lublina, które nie budzą skrajnych emocji. Jakie to dzielnice? Według rankingu dzielnic OtoDoM z 2020 roku są to: Sławin, Szerokie, Abramowice, Głusk oraz Czuby Południowe.

Przyjrzyjmy się zatem bliżej dzielnicy Sławin. Zanim jednak przeanalizujemy ruch pieszy w naszej dzielnicy, sprawdzimy nasycenie rynku usługami fryzjerskimi we wszystkich 5 dzielnicach. Po co? Bo jeśli konkurencja w dzielnicy Sławin będzie silna, to warto rozważyć inne opcje, zamiast już na początku pakować się w problemy. Do badania nasycenia rynku wykorzystamy naszą aplikację Biznes Skaner, z której i Ty możesz korzystać, po rejestracji konta w naszym serwisie. Zatem, celem zbadania nasycenia rynku usługami fryzjerskimi przeskanowaliśmy wszystkie 5 dzielnic w promieniu 1000 metrów od centrum każdej z nich.

 

Badanie nasycenia rynku usługami fryzjerskimi

Przyjrzyjmy się bliżej wynikom analizy.

 

Podsumowując, w dzielnicy Sławin mamy już 2 salony fryzjerskie. Z kolei w dzielnicy Czuby Południowe jest ich aż 4.

 

Z analizy dowiadujemy się również, że w dzielnicy Sławin, jest więcej salonów fryzjerskich, niż w 3 innych analizowanych dzielnicach. Wyjątek stanowią Czuby Południowe, gdzie podobnych salonów jest już aż 4. Uwagę przykuwa zdecydowanie salon fryzierski "Barber Lublin", z oceną 5 gwiazdek i 368 oddanymi głosami. Warto więc udać się w to miejsce oraz sprawdzić jak wygląda lokal, jaki zakres usług świadczy oraz ile to kosztuje.

 

Analiza trendów

Analizujemy trendy – sprawdzamy jak często w ostatnich 5 latach użytkownicy Internetu szukali fraz związanych z usługami fryzjerskimi w Lublinie:

Dobra wiadomość jest taka, że około 3000 mieszkańców Lublina szuka lokalizacji usług fryzjerskich w Internecie. Być może, jak na 330 tysięczne miasto może się to wydawać niezbyt dużą liczbą to należy zaznaczyć, że mimo wszystko jest to jakiś potencjał. Jeśli dodamy do tego fakt, że powszechną praktyką na rynku jest korzystanie z usług fryzjerskich w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, sam pomysł na biznes wydaje się dość ciekawy, zwłaszcza w przypadku dzielnic takich jak Abramowice, czy Głusk.

A jakich innych fraz tematycznych szukają najczęściej użytkownicy Internetu w Lublinie? Oto one:

LP Top queries
1 fryzjer męski Lublin
2 fryzjer męski
3 salon fryzjerski Lublin
4 salon fryzjerski
5 dobry fryzjer
6 dobry fryzjer Lublin
7 psi fryzjer

 

Ciekawą frazą jest "psi fryzier". Sprawdźmy zatem jak często "strzyżenie psów" pojawiło się w wynikach wyszukiwania w ostatnich 5 latach:

Jak widzimy popularność tej frazy w Lublinie spada...

Analiza natężenia ruchu pieszego

Sprawdźmy zatem w pobliżu których adresów, w dzielnicy Abramowice możemy się spodziewać największego, dziennego natężenia ruchu pieszego. W tym celu raz jeszcze wykorzystamy nasze oprogramowanie. Na tapetę bierzemy adresy zlokalizowane w okolicach przejść dla pieszych. Wyniki analizy prezentujemy w poniższej tabeli:

Z analizy wynika, że na lokalizację salonu fryzjerskiego warto rozważyć ulicę Abramowicza, Zamenhofa, Makową, Klonowica, Pocką, czy Iwaszkiewicza. Nasze oprogramowanie jest na tyle elastyczne, że możemy wziąć również pod uwagę inne kryteria, jak chociażby obecność innych usług. A skoro mowa o obecności innych usług, to czy wiesz dlaczego podejmując decyzję o wyborze konkretnej lokalizacji warto wziąć pod uwagę dostępność innych usług?

Analiza basket

Tym razem z pomocą przychodzi nam analiza typu basket, która również wykorzystuje uczenie maszynowe.

Z analizy dowiadujemy się, że prawdopodobieństwo wystąpienia obok siebie salonu fryzjerskiego oraz supermarketu to ok. 20% a zakładu fryzjerskiego i kwiaciarni to aż 15%. Dlaczego tak jest? Nie jest tajemnicą, że dostępność kilku usług blisko siebie może przyciągnąć więcej klientów. Właśnie dlatego kojarzenie biznesów w pary jest korzystne.Trzeba jedynie wiedzieć jakie pary pasują do siebie a pomóc Ci w tym może analiza basket, wykorzystująca algorytmy uczenia maszynowego.

Logicznym posunięciem wydaje się zatem sprawdzenie, czy w odległości 50-100 metrów od miejsca lokalizacji naszego potencjalnego lokalu, znajduje się jakiś supermarket, kwiaciarnia, czy chociażby piekarnia. Oczywiście to tylko przykłady par, jakich moglibyśmy użyć.

Algorytmy uczenia maszynowego oraz agregaty danych zewnętrznych pozwoliły nam zatem nakreślić kierunek decyzyjny oraz potwierdzić lub zaprzeczyć naszej intuicji.

Co dalej? Wszystko zależy od tego, czy we wskazanej przez nas lokalizacji znajdziemy lokal do wynajęcia, spełniający nasze kryteria, czy będziemy potrzebować szukać dalej.

Każdy z tych adresów posiada swoje zalety i wady. Trzeba je dokładnie przeanalizować, zanim podjęlibyśmy ostateczną decyzję, co o lokalizacji naszego biznesu.

A czy uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja pomogą nam również w znalezieniu przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku? Oczywiście. Sprawdźmy jak mówi się o usługach fryzjerskich w Lublinie z wykorzystaniem algorytmów Natural Language Processing. Przyjrzymy się też dokładniej komentarzom klientów dostępnych w necie. Pomoże to nam lepiej zrozumieć lokalny rynek oraz przygotować odpowiednia strategię marketingową.

Analiza opinii i komentarzy klientów

Co zatem cenią sobie klienci odwiedzający salony fryzjerskie w Lublinie? Poniżej prezentujemy mapę słów kluczowych, które najczęściej pojawiały się w komentarzach.

Z mapy wynika, że klienci cenią sobie dobrą atmosferę, profesjonalizm, podejście do klienta, cenę, samo miejsce oraz to, kto ich obsługuje (pan lub pani).

Z kolei, z analizy sentymentu wynika, że aż 17% wszystkich komentarzy na temat salonów fryzierskich w Lublinie jest negatywnych. Czy powinieneś się tym martwić? Zdecydowanie nie!

To może być szansa dla Twojego pomysłu na nowy salon fryzierski w Lublinie!

Poniżej prezentujemy przykładowe komentarze klientów, z ostatnich kilku miesięcy. Warto się w nie wczytać i wziąć pod uwagę w swojej strategii marketingowej.

 

Podsumowanie

Kiedy przychodzi czas na wybór miejsca dla lokalu usługowego ważne jest, aby przeprowadzić badanie rynku i poprzeć swoje założenia konkretnymi liczbami. Czy nowoczesna technologia może Ci w tym pomóc? Jak najbardziej! Korzystając z połączenia sztucznej inteligencji i zewnętrznych źródeł danych, możesz uzyskać jasny obraz dotyczący Twojej potencjalnej konkurencji oraz zwiększyć swoje szanse na sukces.

Ile kosztowałoby Cię takie badanie?

Mniej nisz się spodziewasz! Poproś o wycenę.