- 8 min read
Najnowsze trendy w badaniach rynku
Aby wyprzedzić konkurencję, ważne jest, aby być świadomym najnowszych trendów w badaniach rynku.

admin
1 day ago
Zmiany w zachowaniach konsumentów, rosnące zapotrzebowanie na badania rynku, postęp w technologii i analizie danych, gig economy, zmiany w strategiach marketingowych i reklamowych, zmiany demograficzne, powstawanie nowych rynków - to tylko niektóre z trendów, które zmieniają krajobraz branży badawczej.
Zmiany w zachowaniach konsumentów
Jednym z kluczowych trendów staje się rosnąca świadomość konsumentów na temat tego, jak ich dane są wykorzystywane oraz przetwarzane. Coraz więcej ludzi zaczyna interesować się tym, jakie informacje o nich są gromadzone przez różne firmy i w jaki sposób mogą one być później wykorzystywane.
Zwiększony popyt na usługi związane z badaniem rynku
Z pewnością ucieszy Cię wiadomość, że zapotrzebowanie na usługi związane z badaniem rynku stale rośnie. Wynika to z wielu czynników. Nie jest jednak tajemnicą, że coraz więcej firm stara się lepiej zrozumieć potrzeby swoich konsumentów, korzystając z pomocy firm badawczych przy w zbieraniu oraz analizowaniu danych. Ten zwiększony popyt to dobra wiadomość dla osób działających w branży badań rynkowych, ponieważ oznacza on szanse na zwiększenie potencjału rentowności dla całej branży.
Postęp w technologii i analizie danych
Oczywiście, postęp w technologii i analizie danych to coś, na co należy zwrócić uwagę. Dzięki nowoczesnym narzędziom i metodom badania rynku można uzyskać dostęp do szerszej gamy danych, niż kiedykolwiek wcześniej. To z kolei daje firmom badawczym możliwość lepszego zrozumienia potrzeb i zachowań konsumentów.
Rozwój "Gig Economy"
„Gig economy” wiąże się bezpośrednio z pojęciem „crowdsourcingu”, czyli angażowaniem szerokiego grona osób do wykonania danej usługi. Rozwój "Gig Economy" to kolejny trend, o którym warto wiedzieć. Najbardziej znanymi przykładami podejścia opartego na "Gig Economy" są Uber i Airbnb. Ponieważ świat się zmienia, coraz więcej osób pracuje w ten sposób, czyli wtedy, kiedy ma na to ochotę.Bez zbędnych zobowiązań.
Dlaczego warto o tym wiedzieć? Ponieważ oznacza to, że coraz więcej osób będzie sięgać po usługi badania rynku. Firmy będą chciały dowiedzieć się, jak ich produkty i usługi mogą być jeszcze bardziej konkurencyjne na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Zmiany w strategiach marketingowych i reklamowych
Pewnie zastanawiasz się, jak zmieniają się strategie marketingowe i reklamowe w odpowiedzi na globalne trendy. Otóż jest kilka kluczowych zmian.
Po pierwsze, firmy zaczynają bardziej skupiać się na marketingu opartym na danych. Oznacza to, że wykorzystują one dane w procesie decyzyjnym, na przykład, jakie treści marketingowe tworzyć i do kogo je kierować.
Coraz chętniej firmy korzystają również ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, chociażby w takich obszarach jak segmentacja odbiorców docelowych, czy analityka predykcyjna. Na uwagę zasługuje również zmiana podejścia do strategii marketingowej, która coraz częściej skupia się na tworzeniu kampanii, z przesłaniem społecznym lub środowiskowym.
Zmiany demograficzne
Nowi konsumenci to głównie młodzi dorośli, którzy dopiero rozpoczynają swoją życiową drogę. Są to osoby, dla których liczy się jakość życia, a nie zasobność portfela. Cenią sobie przede wszystkim nowe doświadczenia i chcą żyć w zgodzie z naturą. Są bardziej świadomi ekologicznie i społecznie, niż starsze pokolenia.
Dlatego też, aby dotrzeć do nowych konsumentów, marki muszą zmienić swoje podejście do marketingu.
Pojawienie się nowych rynków
Jednym z najważniejszych trendów jest pojawienie się nowych rynków. Oznacza to konieczność znalezienia efektywnych sposobów na dotarcie do tych rynków, aby zyskać szansę na rozwój. Należy jednak pamiętać, że rynki te mają swoją specyfikę i nie można ich traktować tak samo jak swojego lokalnego rynku.
Zmiany w gospodarce światowej
Zacznijmy od najważniejszej zmiany, jaką jest globalizacja. Oznacza ona coraz większą wymianę towarów i usług między krajami. Ponadto, globalizacja oznacza przeniesienie produkcji do krajów o niższych kosztach, co ma ogromny wpływ na rynki pracy w krajach rozwiniętych.
Niestabilność polityczna i społeczna
Możesz tego nie wiedzieć, ale niestabilność polityczna i społeczna może mieć duży wpływ na badania rynku. Wyobraźmy sobie przykładowo, że mamy do czynienia z krajem niestabilnym politycznie.
W takich sytuacjach trudno jest uzyskać dokładny obraz tego, co dzieje się na rynku. Dlatego firmy badawcze muszą być świadome tego, co się dzieje w danym kraju, aby mogły uwzględnić potencjalne ryzyka, w swoich badaniach.
Zmiany klimatyczne
Zmiany klimatyczne to już nie tylko teoria, ale otaczająca nas rzeczywistość. Jak się okazuje, ich skutki odczuwamy na co dzień - upały, susze, powodzie i huragany to stały element naszej codzienności. W związku z tym, nie dziwi fakt, że coraz większa liczba badań rynkowych koncentruje się na tym temacie.
Konsumenci są świadomi zmian klimatu i chcą wiedzieć, jak ich produkty i usługi wpływają na środowisko. Firmy muszą się dostosować do tej nowej rzeczywistości i zacząć prowadzić badania rynkowe dotyczące ochrony środowiska. W ten sposób będą mogły lepiej poznać potrzeby i oczekiwania konsumentów oraz wdrażać bardziej efektywne strategie marketingowe.
Nowe technologie
Jednym z najbardziej ekscytujących aspektów badań rynkowych jest to, jak nowe technologie wpływają na sposób, w jaki badamy rynki. Internet stał się głównym narzędziem badawczym, a kwestie takie jak big data i sztuczna inteligencja stają się immanentną częścią tego typu badań.
Rosnąca konkurencja
Kolejną zmianą, którą obserwujemy jest wzrost konkurencji. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych firm badawczych, walczących o udział w rynku. Wszystkie one walczą o zwrócenie na siebie uwagi konsumentów. Ci z kolei stali się bardziej wyedukowani i wybredni.
Aby wyróżnić się na tak zatłoczonym rynku, firmy badawcze muszą być zdolne do szybkiego reagowania na zmiany. Muszą również być w stanie zapewnić konsumentom to, czego chcą, kiedy chcą i po konkurencyjnej cenie.
Aby to osiągnąć, firmy muszą dogłębnie zrozumieć swój rynek docelowy i to, co go motywuje. Muszą wiedzieć, jakie trendy na niego oddziałują i jak te trendy wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Ale, co ważniejsze firmy muszą się również nauczyć wykorzystać zdobyte informacje, do podejmowania strategicznych decyzji.
Jakie są najnowsze trendy w badaniach rynku?
Warto również zdać sobie sprawę, że zmiany w trendach dotyczą coraz częściej obszaru IT oraz roli mediów społecznościowych. Najnowsze trendy technologiczne, to przede wszystkim skupienie się na internecie oraz emdiach społecznościowych. Firmy coraz częściej korzystają z internetu, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Dlatego też badania rynku muszą być przeprowadzane w sposób, który pozwoli odpowiednio wykorzystać takie narzędzia marketingowe, jak np. Google AdWords, Google Trends, czy Facebook Ads.
Ile kosztują badania rynku, jeśli ktoś myśli o założeniu własnej firmy?
Badania rynku mogą kosztować od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od tego, na jak dużym rynku prowadzona jest działalność oraz jakiego rodzaju badania są wykonywane. Najważniejsze jest, aby dokładnie określić cel badań oraz docelowych odbiorców, ponieważ na tej podstawie będzie można lepiej przygotować się do ich wykonania. W naszym serwisie oferujemy niskobudżetowe badania rynku, przeznaczone dla małych i średnich firm. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.